Pazartesi

GEORGES BATAILLE * RAHİP C.


Bataille 20. yüzyılın aykırı filozoflarından biri. Düşünceleri Nietzsche'yle benzerlik taşıyan, kötülük kavramını temel alarak felsefesini geliştirmiş bir yazar, sosyolog, düşünür vs.

Ben felsefe kitaplarını oldum olası sevemedim, çok da okumadım. Eğer biraz kafam çalışsaydı da kitabın ilk sayfasında yazan "Çağdaş Fransız Düşüncesi" yazısını okusaydım muhtemelen aldığım rafa geri koyardım, kendime bu işkenceyi çektirmek zorunda kalmazdım. Aslında kafam biraz daha çalışsaydı okurken bu kadar zorlanmazdım.

Kitapta, biri rahip (Robert) biri de ahlakla pek alakası olmayan (Charles) ikiz kardeşlerin arasındaki ilişkiyi kendi ağızlarından anlatıyor. Charles'ın hayat kadını sevgilisi Eponine, Robert'ın ona karşı aşağılayıcı ve görmezden gelen tavırlarına delirir ve saplantı halinde rahibi arzulamaya başlar. Bu saplantı sonunda üçünün de hayatını altüst eder.

Felsefe alanında derin bir altyapım olmadığı, daha yüzeysel bilgilere sahip olduğum için dediğim  gibi bana inanılmaz zor geldi bu kitap. Siz bu tarz düşünce kitapları okumayı seviyorum diyorsanız, konsantrasyonunuza da güveniyorsanız o zaman başka tabi.

Not: Kitabın elimdeki baskısı tek kelimeyle rezaletti, sayfalar birbirine bağlıydı, oturup hepsini bıçakla ayırmak zorunda kaldım. ayırınca da o kadar çirkin bir görüntü oldu ki insanın okurken gözü kayıyor. Kısacası çok baştan savma bir basım olmuş.

1 yorum:

  1. Ya iyi güzel, Bataille bu, anlamadım demişsin de, sayfaların öyle olması bilinçli bir şey. Kabalcı, 1970 ve öncesi kitap baskılarına gönderme yapar (o zamanlar sayfalar kapalı basılırdı kitap ve kitap açma bıçağı da satılırdı), o yüzden o bir hata değil, naziredir





    YanıtlaSil