Cumartesi

MATHIAS MALZIEU * MEKANİK KALP


Mathias Malzieu kimdir, yazarlığının yanı sıra Dionysos adlı bir Fransız rock müzik grubunun da solistidir. Birkaç şarkılarını dinledim, beğendim diyemeyeceğim.

"Mekanik Kalp" yazarın bildiğim kadarıyla Türkçe'ye çevrilmiş ilk kitabı. 1874 kışında dünyaya gelmiş, doğum anında donarak ölmek üzereyken ebe-büyücü-doktor-şaman bir kadın tarafından kalbine saat mekanizması yerleştirilerek hayatta kalabilmiş Jack'in ağzından anlatılıyor hikaye.

Bu kadıncağız Jack'e hayatta kalabilmesi için tek bir şey şart koşuyor, o da duygusal iniş çıkışlar yaşamaması; zira kalbindeki mekanizma, öfke, üzüntü yada aşk gibi kalp ritmini değiştirecek hisler yüzünden saatli bomba etkisi gösterebiliyor. Ama yasak olan tatlı olur, Jack de rahat durmuyor, bu farklılığın kendini gerçek dünyadan koparmasına müsaade etmiyor.

Bazı mantık hataları okurken insanı rahatsız ediyor (kalbe saat takılması çok mu mantıklı diyeceksiniz), 1874'te başladığını biliyoruz hikayenin, ama daha icat edilmemiş nesneler yada o tarihlerde gerçekleşmesi mümkün değilmiş gibi gelen olaylar var, o yüzden okurken ara ara "bi dakka ya yıl kaçtı" diye sormadım değil.

Benim çerez diye sınıflandırdığım kitap kategorisine sokuyorum "Mekanik Kalp"i, okursanız bir şey kazanmazsınız ama bir şey de kaybetmezsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder